Fritz Kola

 

Fritz-Kola

fritz-kola ontstaat in 2003 als de Hamburgse jeugdvrienden Mirco Wiegert en Lorentz Hampl met 7.000 euro startkapitaal en een hoop doorzettingsvermogen besluiten een nieuwe cola in de markt te zetten. Een betere, leukere en meer verantwoorde cola dan de bestaande cola’s van de grote bedrijven. ‘Dass machen wir besser!’ beloven ze elkaar. Een afspraak die ze vervolgens dubbel en dwars nakomen. Lokaal begonnen, sluit eerst het Duitse publiek fritz-kola in hun hart. Inmiddels vliegen de frisdranken van fritz-kola ook in andere Europese landen, waaronder Nederland, over de toog.

Fritz?
De naam en het logo van fritz-kola zijn uit pragmatische overwegingen gekozen. Vanwege geldgebrek is een uitgebreid naamonderzoek niet mogelijk, dus voeren de vrienden zelf een kleinschalig onderzoek uit bij de ingang van hun lokale supermarkt. Daarbij komt de goedbekkende en sympathieke Noord-Duitse jongensnaam ‘Fritz’ als winnaar uit de bus. Door hun eigen gezichten vervolgens als logo te gebruiken, hoeven ze zich geen zorgen te maken over eventuele rechten van derden.

fritz-kola bouwt relaties
De twee oprichters pakken de zaken duurzaam aan, bijvoorbeeld door uitsluitend duurzame ingrediënten te gebruiken en fritz-kola te bottelen in recyclebare flessen. Ook doen ze bij voorkeur alleen zaken met familiebedrijven. Dit vanuit de overtuiging dat je daar echte relaties mee op kunt bouwen die bijdragen aan een betere samenleving.

Ein Luftikuss bitte!
fritz-kola is volledig vrij van kunstmatig toegevoegde kleur- en smaakstoffen. Naast vier varianten fritz-kola kun je inmiddels kiezen uit 9 andere limonades, onderverdeeld in de categorieën fritz-limo, fritz-spritz, fritz-mate en mischmasch. Op de site vind je een scala aan originele ‘Mischwerke’. Da’s Duits voor cocktails. Verras je gasten met een Luftikuss, Beerenkomplott, Framingo of een van de andere mixjes. Is weer eens wat anders dan een oud-Hollandse Baco of een fantasieloze Bloody Mary.

Een frisassortiment met een boodschap
Met fritz-kola zet je een verrassend nieuw assortiment frisdranken op je kaart en maak je een statement tegen de grote frisdrankproducenten voor wie duurzaamheid iets is waar anderen zich maar mee bezig moeten houden.